Translate

woensdag 15 juli 2015

Spooky, een mishandelde kat??


Krijg ik in privétijd op de sociale media een bericht van mijn collega Priscillia. 

Bij de politie in Sittard is ogenschijnlijk een mishandeling van een kat gemeld door de ongeruste verzorgers van dit onfortuinlijke diertje. De kat is helemaal van de kaart en met een bebloed gezicht en geschonden hoofdje thuis aan komen waggelen.

Gezien de verwondingen zou het goed mogelijk kunnen zijn dat een onbekend gebleven iemand dit diertje met een of ander voorwerp geslagen zou kunnen hebben. Op verzoek bedien ik meteen de sociale media, Twitter, om het bericht te delen in Sittard en omstreken.

Ik lees – en samen met mij nog vele anderen - dat er in de woonbuurt de Baandert de laatste tijd geplaagd zou worden door meerdere feiten van mishandeling van katten of anderszinse benadeling van hun gezondheid.

Uit deze berichten blijkt dat er mogelijk sprake is van een hetze. Berichtgevingen van mishandeling katten heb ik gecheckt bij wijkagent Ron. Bij Ron zijn nagenoeg geen van dergelijke feiten bekend of bekend gemaakt.

Door Twitter en Facebook te benaderen, proberen we  met zijn allen achter de werkelijke oorzaak van de verwondingen van de kat Spooky te komen.

Na dit sociale media offensief worden de “ouders” van Spooky, Marco en Angelique gebeld door de andere betrokken partij. De juiste toedracht wordt door haar aan hen bekend gemaakt. Deze oorzaak staat gelukkig haaks op de eerdere uitlatingen en verdachtmakingen van mishandeling en de katten hetze in de dop.

Wat is er dan wel gebeurd? Een jongedame is in haar auto gepasseerd en op datzelfde moment is Spooky de straat opgerend en is tegen de auto gebotst. De bestuurster is uit haar auto gestapt om het diertje te (laten) helpen. Zij heeft de dierenambulance nog willen bellen maar helaas Spooky is er met de laatste krachten in het broze lijfje er tussenuit geknepen en heeft de plaats van aanrijding verlaten en is groggy naar huis gelopen.

thuis aangekomen is bij Marco en Angelique als het ware de bom ingeslagen van ontsteltenis door de zichtbare verwondingen, de pijn en het leed dat Spooky met zich mee draagt.

Marco heeft achteraf gelukkig snel de geruchten op de sociale media de kop weten in te drukken door een bericht te plaatsen over de juiste oorzaak van de verwondingen van Spooky, namelijk een auto ongeluk in plaats van een brute mishandeling.

Spooky is geopereerd aan een gebroken kaak en is nu weer thuis in de lappenmand aan het herstellen.

Vandaag ben ik bij Spooky op huisbezoek geweest. Een waar fotomodel in de dop. De kat heeft in stijl afgewacht om op de foto gezet te worden. Spooky is nog herstellende, nog zwak maar het gaat ongetwijfeld goed komen.

Bij het naar buiten lopen tref ik de mooie jongedame de bestuurster van de auto, de tegenpartij. Ik geef haar een hand en vertrek meteen hierna. Ongetwijfeld vervelend voor haar om in oog met de politie in uniform te staan. Ik vind het erg dapper dat zij ook op ziekenbezoek van Spooky komt en gaat praten met de verzorgers. een op en top actie waarvoor mijn respect voor haar. Zoals we in Sittard zeggen; “Alles kump good”.

Belangrijk punt nog, hoor en wederhoor en uw wijkagent informeren. Dan kunnen we samen aan de best mogelijke oplossingen werken.